utorok, 13. januára 2015

99 + 1 literárnych brakov (Danielle Steel - Borec-konec!)

Nová knižná rubrika, v ktorej ani tých sto položiek nikdy nepostačí.
Obálka titulu BorecA čím začať? Myslím, že ako na prvej by som si mohla zgustnúť na mojej "milovanej" Danielle Steel . Ako ju ja moc milujem... bez jej kníh by som nedokázala prežiť a bez filmových adaptácií snád ani prečkať večer. 
Hmmm. Najhoršie kniha od nej? 
Pre mňa Borec. 

Anotácia :

Maxine je lékařka a má renomovanou psychiatrickou praxi. Se třemi dětmi a chůvou žije v New Yorku a její skvěle zorganizovaný život málokdy vybočí z každodenního shonu mezi ordinací a domácností. Deset let byla vdaná za Blaka Williamse, muže oslnivého a talentovaného, ale naprosto nevyzpytatelného. Podnikání ve světě internetových firem mu vyneslo takové bohatství, že mohl zanechat práce a věnovat se svým zálibám. Napřed vzdalovala Blaka od rodiny práce, potom neodolatelná touha cestovat po světě, kupovat si sídla ve vyhlášených letoviscích, sbírat umění a žít ve vysoké společnosti. Děti vídaly svého otce jen zřídka a Maxine časem usoudila, že mohou žít i bez něho. I po rozvodu Blake rodinu stále navštěvuje, půjčuje jim svou nádhernou jachtu, ale jinak pokračuje v životě světoběžníka, nyní ve společnosti krásných mladých žen. Maxine se věnuje výchově jeho dětí a své práci.
Po čase se však zamiluje do doktora Charlese Westa, který je usedlý, zodpovědný a hlavně stále přítomný. Proto představuje pravý opak Blaka a pro všechny nastává zásadní změna.


Vydavateľstvo :  Ikar, 2010

Počet strán :   224

Žáner :   Román/Pre ženy



Nie je od veci povedať, že anotácia zaváňa celkom slušnou knihou, no .. 


No jedným slovom ... nevídaná paráda. ... na toto jedno slovo nestačí, naozaj. Poznáte ten pocit, ked už si hovoríte, že "toto už čo bolo za Harlekýnku, od tej sladkosti ma bolia zuby" .. tak toto bol ... no prúser ...
Kniha jedno veľké klišé, tak veľa nepodstatných častí, čo len vypĺňali dej som ozaj dlho nevidela v žiadnej knihe a rozhodovanie hlavnej "zralej" hrdinky, ktorá rozmýšľala skôr ako Baby z Dirty dancing? Mám ho rada, nemám ho rada, no vážne už len tá kvetinová scéna chýbala.

Koniec som mimochodom odhadla asi po 2O stranách knihy a vlastne - koniec ... tak chaotické  rýchle zakončenie ... sa tiež často nevidí ...
Minule som nemala čo robiť a na D**a šla práve jej adaptácia Ocko ... tri minúty som nad tým sedela, než som prepla na "Větrnú hůrku". Pri tomto by som prepla aj na box, ktorý tak neznášam.

Takže, zhrnutie ... Danke tlieskame, gratulujeme k 6O-tke, čo mala nedávno a samozrejme veríme, že v duchu hesla" čože je to 6O-tka " vydá ešte kopu takýchto skvostných kníh do našich rodinných knižníc ... a vychová ešte kopec generácií jej podobných spisovateliek, ako už sa podarilo u nás .. viď Vasilková, Urbaníková - proste dokonalé, nadané, krásne a talentované* spisovateľky
(* - Nehodiace sa prečiarknite) 

Anet :)

Ps: Samozrejme som nečítala všetky knihy D. Steel, no nemyslím, že niečo z jej tvorby bude (je) väčšie klišé ako toto. Ak je, tak píšte do komentárov čo :)
Zdieľaj na :    Facebook Twitter Google+

2 komentáre:

  1. Uf tak teď jsem si vážně oddechla, že můj nároz na tuto knihu někdo sdílí! Asi před 2 měsíci jsem sáhla po tomto skvostu! Naivně jsem si myslela , že po všech těch upírech a vlkodlacích potřebuju někjaké to odreagováníčko! No to jsem si dala...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ja už k tej knihe ani nemám čo povedať,..už len z pomyslenia na ňu sa mi hlava točí ... :)

      Odstrániť