štvrtok, 15. januára 2015

99+1 literárnych brakov - Tá druhá (a posledná od Vasilkovej)

Anotácia : Manželka a milenka.
Manželka je presvedčená, že ich manželstvu nič nechýba, jediným tieňom spoločného života je, že Róbert býva v práci príliš dlho a na rodinu mu zostávajú len omrvinky času. Daniela verí, že Róbert sa čoskoro rozvedie, a v snoch si s ním spriada spoločnú budúcnosť.
Každá z nich je tá druhá.
Ktorá bude prvou?



Vydavateľstvo :  Ikar, 2012
Počet strán :  312

Žáner :  Román /Pre ženy/ Sociálny



Knihu som brala viac-menej poslepiačky bez akejkoľvek vedomosti, o čom bude. A tak sa mi do ruky dostala kniha Tá druhá a ja som sa do toho pustila.Mal som veľké očakávania, len čo je pravda, na Slovensku je známa a chválená, však?

A aké sú teda moje pocity po prečítaní tej knihy?

No moje pocity dokonale vystihuje tá slovenská pesnička Ja , ja, jaj, ju , ju, juj, ach, ach, ach ... Ja už nič nechápem.

A o čom to teda celé je?

Ako už sám názov vypovedá,o nevere.  Skrátka, veľká dejová zápletka (podľa autorky) zasadená na malé slovenské pomery. 

Alena a Róbert majú na prvý pohľad harmonické manželstvo s dvoma deťmi, no nie je všetko také ,ako sa zdá a vtedy spoznávame charaktery postáv : 
Alena- viac-menej "pripečená" žena, ktorej ani za tri roky nedošlo, že jej muž chodí z práce veľmi abnormálne neskoro domov, odchádza aj cez voľno a nedokázala si to zrátať a uhádnuť, že ju asi podvádza.
Autorka T. Keleová - Vasilková
Róbert - ktorému sa zdá, že mať milenku je v "pohode" a nebojí sa svoj názor prezentovať ani pred svojou ženou.
Daniela - Róbertova milenka, oplývajúca obzvlášť obrovskou naivitou v to, že sa Róbert rozvedie a ona bude jeho "princezná".
Na ostatné postavy nemám slov, bolo by to asi aj zbytočné, pripadali mi skôr do počtu a slúžili len na rozšírenie deja a autorkin počet strán knihy.

Za zmienku stojí snáď akurát Danielin neskorší priateľ Filip, na ktorom je mimochodom jasne vidieť, že Danielu miluje, ale nie, ona ho bude (ako správna tvrdohlavá a rozumne rozmýšľajúca Rosalinda) odmietať.


Dej je vcelku jednoduchý, niekto niečo odhalí, niekto sa s niekým rozíde,znovu zíde, nejaká tá svadba tiež bude (tá predsa v žiadnej poriadnej telenovele nemôže chýbať, všakže?) a všetko samozrejme bude mať svoj happyend, zlé postavy budú potrestané a dobro zvíťazí.

A to ma na tejto knihe štvalo asi najviac. Naivita postáv, neustále rozhodovanie, čo urobiť, premýšľanie na tri strany, či som to spravil dobre a podobne.


Celkovo by som Keleovú označila ako rozprávkárku. Taký Pavol Dobšinský v ženskom prevedení.

Všetko vždy dobre dopadne, všetci sú spokojný, no alebo taká slovenská Daniel Steel. 
Zdieľaj na :    Facebook Twitter Google+

0 komentárov:

Zverejnenie komentára