streda, 18. marca 2015

Kateřina Petrusová - Zakázaná přitažlivost

Anotácia :
Senátorova dcera Emily má po krk života ve skleníku a potají odjede do New Yorku. Záhy je však vypátrána a musí se rozhodnout:.buď se vrátí domů nebo zůstane, ale pod stálou ochranou nepřístupného bodyguarda Henryho Trovata. Emily je rozhodnutá Henryho přesvědčit, aby ji nechal být, vše jim však začnou komplikovat city a především děsivý vánoční dárek, který jí pošle neznámý šílenec.
Překoná láska tak odlišných lidí věkový a společenský rozdíl, nebezpečí, které Emily hrozí, a především Henryho zločineckou minulost?









Vydavateľstvo : Fragment, 2014
Počet strán :  304
Žáner : Román/ Pre ženy/ Séria/Krimi
 


Viem, koľko žien si túto knihu prečítalo a neustále opakovalo, aká úžasná je .. a tak mi to cez jeden volný týždeň nedalo a ja som si k nej sadla. 
Výsledok sú akurát zmiešané pocity.
Prečo?
Pretože je to vlastne kvalitný brak. A akože to myslím?
 
Námet "obyčajnej" českej autorky bol viac než svetový, keby neviem, kto to písal, tak tipujem nejakú americkú autorku, ktorá už nemala čo vymyslieť.. :) Takto som sa len divila, že autorka mala takéto vysoké ciele, ktoré ... no či sa jej splnili k tomu sa vyjadrím časom...

Každopádne sa nám predostrie život dcéry senátora a jej bodyguarda a samozrejme, aby to zas nebolo takú suché, teda mokré romance, aj krimi zápletka.
Krimi zápletka mňa osobne nijak zvlášť nezaujímala, naozaj to len vypĺňalo dej, aby sa mohli stať iné veci, takže to vlastne robilo také to "naväzovacie krovie" ako to rada nazývam .... ved ak by v knihe nebol násilník, ktorý sa jej vlúpal do izby, akoby sa potom vyplašená slečinka dostala pod ochranu a do domu bodyguarda a mohla sa s ním vyspať, že?
Autorka Kateřina Petrusová
Bohužiaľ tam ako to povestné krovie funguje ešte kopa iných vecí a to, že bodyguard nemá ani poriadnu zbraň a k tomu je dyslektik, tak to už bolo naozaj zaujímavé. Aby bol človek, ktorý má ochraňovať niekoho dôležitého a v prípade núdze musí rýchlo čítať dokumenty či mapy a GPS-ká dyslektik, tak to by bol naozaj vážny problém. Každopádne, "macho" s tým očividne problém nemá a zvláda všetko ľavou zadnou (občas až pripomínal Maca Guivera, že by pomaly pri streľbe zo samopalu bez nepriestrelnej vesty ani nezinkasoval guľku....)

Ak by som mala spomenúť to povestné "iskrenie" medzi hlavnými hrdinami, zdalo sa mi, že to tam skoro ani nebolo. Zo začiatku sa veľmi neznášajú, potom jeden večer spolu pozerajú Tv a jedia pukance a na druhý deň už ona bude vravieť, ako je zamilovaná. No neviem, či to môže takto chodiť aj v normálnom živote, inak, kto by čakal aspoň erotické scény bude tiež sklamaný, scéna typu : " Bozkávali sa, vyzliekli sa, vstúpil, vrchol, koniec" nie je teda práve veľmi rozpísaná, že?
Hej, ja viem aký veľký úspech , aspoň v Česku kniha mala, ale nemôžem si pomôcť.

Jediný svetlý bod knihy je to, že tu veľmi dobre môžeme vidieť nábeh na to, čo je volám "Americké písanie". Proste štýl písania, ktorý majú hlavne zahraničné autorky a my, v okruhu Česka a Slovenska ho nedokážeme dostať ani za ten svet (Vid "autorky" ako Urbaníková, ktorej štýl písania je štýl ... počkať, ono je to vlastne nejaký štýl? ).
Petrusová sa svojimi knihami začala naozaj aspoň ako tak približovať a tak sa mi zdá, že ak by vychytala aj poriadny dej , mohlo to byť úplne super. Takto je to kniha ktorú síce prečítate, ale postavy vás bude určite aspoň trochu štvať (Ani nevravím o povahe Emily,ktorá je akurát tak natvrdnutá a rozmaznaná, vraj knihomolka ... no to akurát..), dej sa bude často opakovať (zase niečo, čo je veľmi rada nazývam "Vykradnúť sám seba") a všetko vám bude pripadať, že už ste to "raz niekde" čítali.

Na ďalšiu knihu Nebezpečná láska som sa podľa anotácie celkom tešila, no to som ešte nečítala túto. Teraz vlastne váham a neviem či sa do toho pustiť, kde mám "na sklade" ešte kopec iných kníh, ktoré si túžim prečítať viac.
Zdieľaj na :    Facebook Twitter Google+

0 komentárov:

Zverejnenie komentára