utorok, 7. apríla 2015

Simona Ahrnstedt - Dohoda s ďáblem

Po až nepekne dlhom čase som si zase sadla za knihu z historického prostredia, pretože mi to ... jednoducho chýbalo. A na jednom blogu som našla pekné odporúčanie práve na túto knihu, o ktorej som predtým v živote nepočula. A aj keď si inak o knihe pred čítaním zistím asi všetko možné, tu som do toho šla čisto len po anotácii. Nemôžem povedať, že by to bola chyba, aj keď ... mám pár výhrad .

Anotácia :

Příběh osmnáctileté dívky Beatrice Löwenströmové, která po smrti svých rodičů vyrůstá u strýce ve Stockholmu. Otec ji vychovával liberálně, strýc je naopak velmi konzervativní a Beatrici kvůli jejímu temperamentu nenávidí. Aby se Beatrice co nejdříve zbavil, souhlasí s jejím sňatkem se stárnoucím hrabětem Rosenschiöldem, který má ovšem sklony k sadismu. Beatrice po zklamáních v lásce nakonec se sňatkem souhlasí, protože doufá, že se tak osvobodí od strýce. O svatební noci ji ale hrabě znásilní, brutálně zbije, ostříhá ji vlasy a vyrazí se pobavit do nevěstince… Napínavý děj se odehrává v kulisách atraktivního společenského prostředí ve Stockholmu 19. století.

Vydavateľstvo : Brána
Počet strán : 328
Žáner : Román/ Pre ženy/ Historický


No, poviem vám, nie vždy beriem knihu do ruky len podľa anotácie ...no a táto mi predkreslila nie celkom typický historický román. A keďže krimi-romanticko-historických kníh nie je mnoho, tešila som sa ako malé dieťa ... no a začína sa mi zdať, že na anotácie by som už nikdy nemala dať.(a nakoniec ešte začnem aj rýmovať, jou.)

Keďže som sa začiatkom knihy prekúsavala neskutočne dlho, najprv sa mi všetky postavy zdali akési sebe podobné a na jedno kopyto. Dej preskakoval od Janka k Aničke a naspäť, sem-tam to išlo rýchlosťou, že by sa aj Bolt zahanbil a zorientovať sa v tom dalo prácičku.
 Keď však ako-tak prídete na kĺb, kto je kto ... začnete odhaľovať čo má kto za lubom a o čo tam vlastne kráča.
 A čo teda dostanete? No akurát zistíte, že anotáciu písal nejaký génius, ktorému prišlo veľmi výnosné, ak ju zdramatizuje na úrovni "krvavej Tarantinovky" .

To, čo sa popisuje v anotácii príde až niekde v trištvrtinke knihy, kedy sa vám už príbeh zdá, ako klasická "Kleypasovina" či "Deverauxovina" a nič nové vás nečaká.
Naozaj, verte, či nie kniha po úvodných 40 stranách skĺzne do štýlu klasických historických romancí, kde je navonok ostýchavá, no vo vnútri živočíšna a inteligentná žena, veľký a hlavne pohľadný MACHO, ktorý je samozrejme obdarený na tých správnych miestach a výdrž má asi ako šijací stroj a samozrejme aj akási zlá postava, ktorá bude hlavnej dvojici lásku nepriať a kaziť.

Ok, Beatrice bola ryšavá, ale tento obrázok ich vystihuje až-až..
Pri mene Beatrice som mala neustále pred očami Danteho Božskú komédiu a neskôr aj Gabrielovo inferno, kto čítal pozná , Macho Seth bol tým klasickým príkladom muža ako zo snu, ktorý vás zahrnie láskou a peniazmi a samozrejme vyzerá ako socha vytesaná za antických čias, takže sa za neho taktiež hanbiť nemusíte.
Erotickosť v tejto knihe síce nehrá hlavnú úlohu a nie je tak podrobne rozoberaná, ako trebárs u Kleypasovej, no aj tak ma už po polovici knihy prestalo baviť neustále čítať , ako to medzi nimi iskrí, aké napätie cítia, ako sa to mu bránia , ako nemôžu a ako chcú, ako to nakoniec spravia, ale zase nemôžu a bla bla bla ... no bóže, ved je to len láska ... :)
Vedľajšie postavy už síce trochu postúpili a nie sú tak úplne len na vyplnenie deja a tudíž neslúžia ako krovie, ale ak by sa niektoré scény s nimi vypustili, nemyslím si, že by sa stala taká hrozná vec.
Skrátka, autorka sa zo začiatku pustila do niečoho, čo asi časom vyhodnotila ako nad jej sily a tak to obrátila na ten "klasický" žáner.

Zlá postava grófa Rosenschiölda, o ktorej by ste si snáď mohli myslieť, že je ústredným ťahačom knihy, je tiež nevyužitá a milý pánko sa nám v knihe objavuje asi na tak 5-6 dialógov a jednu svadobnú scénu, kedy teda svoju ženu zbije a naozaj ostrihá, ako je to v popise, no hneď nato to autorka ukončuje a tak nečakajte na nejakú roky bitú ženušku s neskutočne krivým sebavedomým a minulosťou. Skrátka, stane sa a zase nič, po tejto scéne to zase skĺzava k "slaďačine", kedy mi niektoré scény (ako scéna, keď padá z koňa a Seth ju hľadá, ako sú v chatke a pod.) pripomínala knihy a štýl Teresy Medeiros.

Skrátka, ak nečakáte to, čo ja a viete, že je to len klasická romantická kniha, páčiť sa vám určite bude, pretože je to proste ten priemer. Všetko skončí ako má a viac-menej je to rozprávka. Zlo potlačené , dobro víťazí, možno aj pravda, ako nám spievala tá Tublatanka...Vyložene zlá kniha to nie je , aj keď na štýl písania autorky som si musela zvykať, prekusnúť sa dajú aj všetky tie klišé scény a dialógy .... aj keď si už niekedy vravím či nie som na všetky tieto "knižné presladené veterníky" stará ...
Zdieľaj na :    Facebook Twitter Google+

0 komentárov:

Zverejnenie komentára