utorok, 14. júla 2015

Dear future husband, buy me a ring : Grace Burrowes - Hrabě z Balfouru

Je leto,a to znamená viac recenzií .... no toto som si hovorila a tak nejak ....nevyšlo to,viete ako :)

Grace-Burrowes_Hrabe-z-Balfouru_stredniAnotácia : 

Ian MacGregor, hrabě z Balfouru, je podobně jako mnoho ostatních šlechticů donucen provozovat své panství ve Skotsku jako hotel, kam se na léto sjíždějí bohatí angličtí snobi. Příjmy sice vystačí na podporu celého klanu, ale bohužel se již nedostává na ostatní výdaje. Ve snaze zachovat rodinný majetek se musí Ian oženit s bohatou anglickou dědičkou. Jako vhodná partie se jeví Genie Danielsová, které může výměnou za tučné věno nabídnout hraběcí titul.
Spolu s budoucí nevěstou a početným příbuzenstvem, přijíždí na panství i Geniina nemajetná sestřenice Augusta. Když Ian začne přemýšlet nad strategií, jak svou nevěstu zaujmout, zjišťuje, že mnohem více v něm vzbuzuje zájem Augusta. Ovšem nic z toho nemůže otřást jeho přesvědčením o správnosti své volby – o ruku požádá bohatou Genii…
Netrvá však dlouho a Ianovo pevné přesvědčení začíná mít trhliny. Nejen, že si s Augustou rozumí mnohem více, než se svou budoucí nevěstou, ale navíc si ho dívka dokáže podmanit svým bystrým rozumem, láskou ke Skotsku a neuvěřitelně krásnýma očima. I přesto, že Augusta k sobě přitahuje jednu katastrofu za druhou, beznadějně propadá jejím půvabům. Jenže navzdory všemu musí Ian především myslet na záchranu rodinného jmění…

Vydavateľstvo :   Galatea, 2014
Počet strán : 272
Žáner : Román/ Historický



No, zase anotácia,ktorá vám povie pomaly celý dej knihy,čo na jednej strane nemusí byť až tak na škodu, na strane druhej už vás potom niektoré momenty až tak neprekvapia.
A ja to vezmem tak nezvyčajne,a posťažujem sa hneď na vec,ktorá mi vadila asi najviac.Preskakovanie deju.Neviem, či som jediná, alebo či snáď som len ja mala zlé vydanie knihy, kde chýba časti z deja ... ale dámy a páni ... naozaj, ale naozaj zo srdca neznášam preskakovanie deja. To ma vážne išlo roztrhať.

Uvediem príklad, vymyslela som ho, ale v knihe to fungovalo rovnako :
"A rozprávali sa , aké má pekné oči. A to isté si hovorili,keď druhého dňa jazdili na koňoch. Spýtal sa jej na to,keď si vyzúval topánky na schodoch do stajne.Pri večernom pití čaju si na to spomenul." 
Ako seriózne??? A nie, to som medzi tým nevynechávala vety, to tak má byť.

Kniha, ktorá toto obsahuje - u mňa minimálne 2 * idú okamžite dolu. No prepáčte ale ako naozaj. To sa medzi to nedá vtesnať nejaká vata (krovie), aby od jednej udalosti prešla k druhej?

A kniha ťaží hlavne z pekných mužov, nadržaných žien (hej, aj také tam budú) a škótskej prírody, ktorá by mohla byť aj lepšie zachytená,ale to už je iný prípad.
 Škótske vysočiny a ich pohľadní mladíci v kiltoch a plédoch,s neskutočným majetkom, charizmou, a aj ..... výbavou .... pravda, táto téma ešte stále slušne sype ... či už peniaze, alebo námety. A teda môžem povedať, že nie je to typický historicko-erotický román,asi tak do štvrtiny knihy. No nech nežerem, tak do polovice.

Ale čo sa potom stalo .... no ja ja jáj...dievča moje zlaté.

Celú knihu nakročila trošku iným štýlom písania, čo sa mi celkom páčilo a tiež o erotike tam moc slov nepadlo,ale čo sa stalo potom. Autorka asi nejak zistila, že sexom zatraktívni dej,a tak ho potom strkala snáď na každú druhú stránku a snažila sak tomu všetkému aj o detektívnu zápletku - niekto dal jed do smotany, ale namiesto Augusty to zabilo jej kocúra. No kto to asi bol? To je tam samozrejme hneď povedané, aby sme zloducha ihneď poznali. A nie, sex mi v knihách nevadí, ale tu sa to tak zvrtlo - že nič a bum.

Čo ja viem? Na koniec v tom aj tak vidím priemerný román, teda aj prvý diel trojdielnej ságy zo škótskej vysočiny, ale keď už siahnuť po niečom historickom, kde je vykreslená aj láska poriadne (teda sladko,ale veď romantické knihy sú sladké) , tak by som siahla skôr po nejakej Johnsonovej, Medeiros,či mojej obľúbenej Kleypasovej. Viem,všetko sú to knihy skoro na jedno kopyto, ale zase chápem,že ak je nálada, padnú vhod.

Grace Burrowes 
A samozrejme, sto ľudí, sto chutí, čítala som aj recenzie, kde túto knihu ospevovali ako najlepší historický román, takže to, či si ju vyberiete a aký dojem vo vás zanechá je len a len na vás.


Kniha mi bola poskytnutá v spolupráci so serverom Palmknihy.cz , ktorému touto cestou ďakujem!

Ps. :A všetky dámy, dúfam, že ste sa dnes sústredili na moju recenziu a že vás tu chlapci moc nerozhodili :)
Zdieľaj na :    Facebook Twitter Google+

0 komentárov:

Zverejnenie komentára