sobota, 27. februára 2016

TOP 2015 - aneb už sumár treba!

Akýže je to dátum? 27.februára? A píšem súhrn za rok 2015? Áno, pretože ... áno, nebol čas a presný počet písomiek a skúšania by sa dorovnal do počtu 50 za 2 mesiace, naozaj som nemala kedy. Podstatné je, že som sa zmobilizovala aspoň teraz,cez jarné prázdniny a dúfam,že keď sa oteplí a škola poľaví, budú pravidelne vychádzať aj recenzie.

Aby som to ešte vysvetlila, do všetkého som zakomponovala aj knihy za január a február.

Poďme na to! (Recenzia obsahuje moje top knihy, top obálky, filmy, seriály a hudbu za rok 2015-
16)



Začneme knihami : Top knihy 2015 :

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt procitnutí slečny primové1.) Natalia Sanmartin Fenollera Procitmutí slečny Primové - osobne som sa na knihu veľmi tešila, čakala som spracovanie a la "Jane Eyrová" , čoho sa mi nakoniec aj dostalo, možno v trochu inom aranžmá,ale boli tu inteligentné dialógy medzi hlavnými aktérmi, možno trošku zdĺhavejšie opisy a scény , ktoré už boli nad, ale ako celok kniha vyplynula príjemne, romanticky a melancholicky.       3/5 *

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt temná raven2.) Sylvain Reynard : Temná Raven - po mojej milovanej sérii s Gabrielom a Juliou sme sa dočkali novej série, máličko naväzujúcej na predchádzajúce knihy. Moje očakávania boli veľké a výsledok : Nebolo to čisté očarenie, ale Princ bol taký, akého by si želala každá žena a koniec bol ... Prekvapivý. Alebo taký, aby ste čakali na ďalšiu časť.        4,5/5 *


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt princ reynard sylvain3.) Sylvain Reynard : Princ - Nadväzujúca novela na knihu Temná Raven. Kniha má asi 100 strán , možno aj menej, bola trošku iná ako samostatná séria, Princ v nej bol viac krutý a akoby bol bez lásky horší. Kto aj nie ..      2,7/5 *

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt medený jazdec kniha4.) Paullina Simons : Mědený jezdec - Kniha, ktorej čítanie som odkladala asi rok. Pamätám si, ako som ju napäto čítala v lete v posteli, čo bolo trošku zvláštne , nakoľko v príbehu bolo ruských asi mínus 40. A, môžem povedať,že tak zmiešané pocity som mala naozaj len z mála kníh. Veľa vecí v knihe bolo silných a pamätám si ich ešte teraz, veľa vecí bolo trochu klišé a kopa z nich mi prišla vyložene fantasy a to tam fantasy prvky byť nemali. V koncovej bilancii vyšiel príbeh ako príjemný vojnovo-erotický román, ktorého druhý diel som si nemohla odpustiť.Už dlhšie uvažujem aj o samostatnej recenzii, takže ...          3,3/5 *

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt skala may5.) Skála - psychothriller, ktorý bol nakoniec len psychologický, celá detektívna zápletka vyznela dosť trápne a lacno, ale spomienky hlavného hrdinu na minulosť a detstvo boli naozaj hlboké a musím napísať aj to, že knihu som počúvala ako audioknihu a teda hlas a podanie J.Dvořáka bol dokonalý a knihe naozaj dodal aspoň za hviezdičku.       3,1/5 *

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt styxx6.) Sherrylin Kenyon : Styxx - (zo série Dark Hunters) kniha, ktorá bola nakoniec ešte dlhšia ako kniha Acheron. Mala niečo cez 900 strán v čítačke a bola ...rozporuplná. Priniesla trochu iný pohľad na Styxxa a rovnako aj Acherona, čo bolo dobre a na druhej strane aj zle. Ja osobne som si potom nevedela ani na jedného urobiť názor. Jedna kniha mi ponúkla také tvrdenia, druhá zase iné a teraz obľúbte si charaktery, ako chcete... Príbeh bol ale silný, ja osobne som ho čítala dlhšie, než som chcela,nakoľko bol školský rok, ale asi za 2 týždne večerného čítanie bolo hotovo. Bolo to zvláštne a stále je, ale nič to nemení na tom,že to bola jedna z tých najlepších kníh za rok 2015.     4,3/5 *

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt farma zvierat orwell
7.) Farma zvierat - večná klasika a bájka nastavujúca zrkadlo. Čo k nej dodať? Vedela som už od prvej chvíle čítania,že ma ten príbeh nesklame.Bolo to vtipné, pravdivé a dala sa v tom naozaj vidieť charaktery a "červenú" dobu. 

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt ja malkáč"Všetky zvieratá sú si rovné, len niektoré sú si rovnejšie.".          4,8/5 *


8.) Ja, malkáč - Nakoniec niečo zo slovenských kútov, niečo,čo svojou realistickosťou a vtipnosťou dokáže vystihnúť detstvo skoro každého. Znova, dielo som počúvala ako audioknihu a prednes R.Rotha som si zamilovala. Táto kniha ma dostala a skrátka ... Prečítajte si to, je to dobrá kniha!... Prinajmenšom neskutočne vtipná.        4,3/5 *



Top knižné obálky 2015 : (z kníh, ktoré som prečítala za rok 2015) 

Myslím, že k tým ani nebude čo dodať. Vybrala som len pár, nakoľko som zistila, že ich mám vypísaných naozaj veľa a to by bolo na dlho :) Vaše obľúbené mi určite napíšte do komentárov!

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt the one cass kiera
The First   4/5  *
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Jonathan Harrow book
Jonathan Harrow    3/5  *
Forbidden - Zakázaná láska  5/5  *
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Obuvníkova žena
Obuvníkova žena  3/5  *
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt agnes kent hannah
Agnes 2,9/5  *
Hrabě z Balfouru  3/5  *

Fangirl  3/5  *
Princ  4,6/5  *
Miniaturista  4,4/5  *
Dívka, která se třpytila  3/5  *
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt sklenené telá
Sklenené telá   5/5 *

TOP FILMY 2015 : ( moje osobne zhliadnuté filmy za rok 2015 , ktoré ma zaujali) :

Francúzska siuta : veľmi zaujímavý a emocionálny film na motívy knihy podľa skutočných udalostí z okupovaného Francúzska. Film bol jednoducho ... odzbrojujúci. Určite odporúčam! 
Ps. Vo filme si jednu z úloh zahrá aj moja najmilovanejšia Jane Eyrová - Ruth Wilson.:)        4,3/5 *

"Rukopis "Suite Française" spisovatelky Irène Némirovsky, která zahynula v Osvětimi, schovávala její dcera 50 let aniž by ho někdo četl. Dcera si myslela, že je to matčin deník, a že by bylo příliš bolestivé ho číst. Kniha se v roce 2004 stala bestsellerem."

Vůně ženy : čo k nemu? odkladala som ho asi 5 rokov, nakoľko som si podľa názvu mylne myslela, že sa jedná o nejakú erotickú blbosť. Ale dostala som čarovného (slepého) Al pacina , ktorý bol charizmatický že až a to tango ....hmm..        4,5/5 * 

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt agent bez minulostiAgent bez minulosti : Ok, možno to znie ako blbosť a neviete, prečo to sem dávam, ale priznávam, že som tento film videla minulý rok prvýkrát. A páčil sa mi. Bol akčný, rýchly a ja skrátka milujem krimi a šikovných agentov.
    4,3/5 *

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt the den horor The Den : Béčkový horor, ktorý by som vlastne ani nespomínala, pretože celkovo vyznel ako odfláknutejší kúsok, ale ten koniec... Presne preto ho musím spomenúť. Posledných asi 5 minút filmu vás donúti zamyslieť sa, akých ľudí vlastne poznáte a či naozaj viete, medzi kým a s kým žijete.       2/5 *


Top seriály 2015 : 

Poster undefined 
        Poldark (TV seriál)
       
      
     Poldark : seriál, ktorý som si zamilovala, ktorý si ma omotal okolo prsta a na ktorého druhú sériu čakám už neskutočne dlho ako na ihlách. Neskôr, po prečítaní si prvej knihy, som bola ešte viac presvedčená, že Ross je naozaj úžasný, chápavý, inteligentný a presne taký, aký by mal byť každý muž. A Aidan Turner ho ako postavu vystihol dokonalo.   5/5 *


Poster undefined 
        Sherlock (TV seriál)
       
      
     Sherlock : Po neskutočne dlhom prehováraní som sa pred Vianocami rozhodla si tento "fenomén" pozrieť. A výsledok bol príjemný. Nepadla som z toho síce na zadok a väčšinou sa mi viac páčili len určité scény ako celý seriál, ale seriál je mrštný, priniesol trošku niečo nové a na prvý pohľad chytí, už len kvôli podmanivému hlasu B.Cumberbatcha.      3,6 /5 *


Poster undefined 
        War and Peace (TV seriál)
       
      
     War and piece : Miniséria  a adaptácia veľdiela (ktorá nota bene skončila len niečo pár týždňov dozadu) L.N.Tolstoja. Priznávam, že BBC z tohto ruského velikánu románov urobila skôr taký seriálik z anglického prostredia Derbisheeru :) a podobne (celkovo tie exteriéry boli ako z adaptácii románov J.Austen), takže ruský dojem sa trochu stratil,ale séria sa drží knihy a tak, kto nerád napr. číta, túto sériu prelúska po 6.dieloch a dojem bude mať asi rovnaký. Takisto sa mi veľmi páčili herecké výkony ľudí, ktorých som napr. videla prvý, možno druhý krát.                    4/5 *

Top songs 2015 :

K nim znova nemám veľmi čo povedať, vyberala som podľa toho, ktoré pesničky som najviac počúvala na svojom playliste na Spotify
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt we don't have to take our clothes off albumSamozrejme, ak chcete followovať moje playlisty na Spotify , môžete tak urobiť po zadaní "Beatrice playlist" či "Retro songy" alebo "Zamilovaná klasika".

Mojou najviac zamilovanou pesničkou za rok 2015 bola rozhodne 
We don't have take out clothes off od Elly Eyre. Bože ... ešte teraz si to pospevujem...

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt And I'm telling you   Jack Vidgen albumAnd I'm telling you   Jack Vidgen  Cover známej skladby z muzikálu Dreamgirls
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt easy love sigala

Easy love   Sigala

Hello   Adele  samozrejme :)
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Hello   Adele album

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Don't worry  Madcon, Ray Dalton albumVýsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt No light, no light Florence The Machine albumNo light, no light   Florence+ The Machine ďalšia moja zamilovaná 

Don't worry  Madcon, Ray Dalton   Jednoznačne best hit leta 2015 

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Lean on   PentatonixSee you again   Wiz Khalifa, Charlie PuthVýsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt See you again   Wiz Khalifa, Charlie Puth

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Suite No.1 en Solo Cello BWV 1007   J.S.Bach albumLean on   Pentatonix - úžasná acapella skupina, ktorá v našich končinách nie je až tak známa, ale ja ju "že**m" už pár rôčkov.

Suite No.1 en Solo Cello BWV 1007   J.S.Bach   - niečo z klasiky, keď som už spomenula ten svoj klasický playlist. Milujem ju!
Ak ste prišli až po tento riadok, znamená to, že ste prečítali celý článok mojich Top 2015. Snáď ste našli niečo nové, snáď ste so mnou v niečom súhlasili a snáď som vás na niečo nalákala. Anet <3
Zdieľaj na :    Facebook Twitter Google+

0 komentárov:

Zverejnenie komentára