pondelok, 5. septembra 2016

Augustové zhrnutie aneb Knižná rodina sa rozšírila

Je čas na augustové zhrnutie. Ubehlo to hrozne rýchlo, však? Aj ja si myslím. Zo školy sa mi zase jemne scvrkol žalúdok a chytila slabšia migréna, ale veď, každý si to raz v živote musel
pretrpieť.
Už ale radšej k tým knihám.
Za august som sa dostala k nádherným 7 kúskom. Na moje pomery z minulosti celkom málo, ale myslím, že ani hanbiť sa nemusím.

Prvou knihou bola ekniha Bezchybná od Lary Chapman. Recenziu si už môžete prečítať tu na blogu, zaradená okamžite do 99+1 lit. brakov, takže si viete predstaviť tú výpovednú hodnotu.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt dvur trnu a ruziDruhou všetkými spomínaná kniha Dvůr trnů a růží. Samozrejme som ako všetci slovensko-českí bloggeri nemohla byť pozadu a vrhla som sa so nej doslova "po hlavě". Naviac, námet Krásky a zvieraťa je môj najobľúbenejší motív v rozprávkach a tak som tak nejak očakávala len klady. Bohužiaľ, dopadlo to tak ako to dopadlo. To, prečo som na túto knihu nerobila samostatnú recenziu hovorí za všetko. Skrátka som nemala na viac ako len na krátky príspevok na mojom Goodreads profile. Kniha nebola vyložene zlá, a celkom chápem, prečo sa väčšine tak páčila. Skrátka to ničím nevybočuje z radu fantasy-historických románov, drží sa to v ľahkom, ale naozaj len ľahkom nadpriemere a ako som už spomínala vyššie na Goodreads, autorkin štýl by do vrecka poľahky schovala Kleypas či Medeiros. skrátka až banálne postavy, málo uveriteľné aj na fantasy, motív K&Z využitý len povrchne, všetko to vysvetlenie s maskami a ten pseudo-milostný trojuholník. (WHAT?) Do toho až smiešna záporáčka drsná jak šmirgeľ, častokrát nezmyselné konanie postáv (jej sestry, chvíľu také, chvíľu také, samotná kráľovná, chvíľu taká, potom si pomaly sama na seba pletie bič?) Skrátka, reálnejšie sú už naozaj aj niektoré historické harlekýnky.  S autorkou to bolo moje prvé "stretnutie" a na dlho aj posledné. Jej prvá séria ma nikdy k sebe príliš neťahala, na túto som sa nechala namotať, a takto to dopadlo. Jej vyhlásený štýl mňa osobne teda ničím neohúril a radšej rýchlo zabúdam.

Treťou knihou je Šarlotin anjel. Recenziu už taktiež nájdete na blogu, myslím, že ku knihe som bola až priveľmi mierna. Ale z recenzie pochopíte.

Štvrtou kniha Temný stín. Samotná kniha sama o sebe sklamaním nebola, možno len slabým úpadkom autora. Áno, je to braková literatúra pre ženy, to treba pochopiť. Takže očakávať sa od toho moc nedá. Dá sa akurát utiekať k autorovmu slušnému spisov. štýlu. Ten sa ani tentoraz nestatil, no nejak zmizlo skoro 100 stránok, takže v prepočte je to asi jeho najtenšia kniha. No asi už dochádzajú nápady.

Piatou bol prvý diel série Nesmieš ma milovať - Farby lásky. Recenzia je takisto už v príprave. Zaujímavým prvkom tejto publikácie je téma otroctva v minulých storočiach. To či je táto téma aj dobre spracovaná, sa dozviete.

Šiestou kniha Neviditelná dívka. Táto tenučká knižka z pera vnučky E.Hemingwaya bola naozaj šlušnou sondou do života a psychiky dieťaťa, žijúceho v napätom, stresujúcom prostredí, kde funguje len málo vecí , a komunikácia medzi členmi rodiny to nie je. Viac v recenzii.


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt ctyri rocni dobyPoslednou je kniha Čtyři roční doby. Zo všetkých týchto kníh sa na ňu teším najviac. Nie je to moje prvé stretnutie s Kingom, rovnako ako mám dobre napozeraný film Vykúpenie z väznice Shawshank, ktorého námetom je prvá novela z knihy. Tú už mám dokonc aj napočúvanú ako audioknihu od O.Kaisera. A že to teda bol zážitok. Ale prečítať si to znova bude určite tiež pôžitkom. Rovnako aj ďaľšie tri novely.




Tak a sme na konci. Verím, že aj vy ste mali mesiac august rovnako čitateľsky plodný a zároveň sa nazdávama dúfam,že aj v septembrové zhrnutie bude podobné. Dúfam...

Anet :)
Zdieľaj na :    Facebook Twitter Google+

0 komentárov:

Zverejnenie komentára