pondelok, 31. októbra 2016

- Halloween is here! -Yeahhh!

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt halloweenHalloween je tu, Halloween je tu, Halloween je tu ... ja neverím. Môj obľúbený sviatok je po roku späť. Veruže to prebehlo. Ale je tu a to je podstatné. Pýtate sa či zdobím. Samozrejme, že zdobím. Celú izbu a na vyrezávanie tekvíc nesmiem zabudnúť. Moja špeci-obľúbená činnosť. No a samozrejme nakupovanie strašidelných cukríkov v tvare očí, pavúkov, netopierov a varenie dezertov v tvare hrobčekov a párkov v tvare prstov. Skrátka sviatok, kedy sa môžem vyblázniť. A večer si samozrejme pozrieť nejaký horor. Alebo prečítať. A preto mám aj pre vás pár inšpirácií.


Nápady na knihy 
- Keďže by ste to mali mať prečítané za jeden deň, navrhujem buď poviedky, alebo novely. Za mňa nebudete sklamaný s knihami :

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt stopy hruzy knihyVýsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt nadaný žák knihaNadaný žák : mrazivé, nepríjemné, ťažko pochopiteľné, viac tu
 
alebo úžke knižky, ktoré vyšli na stovky dielov - Stopy hrůzy. Zoznam tu . Tie dokážu navodiť príjemnú strašidelnú atmosféru a čítajú sa naozaj rýchlo. Za mňa odporúčam diel Letní štvanice.

 Hororové filmy : 
- Hneď na začiatku musím spomenúť, že neznášam krváky. Proste nechápem, načo sa mám pozerať na leitajúce črevá, hlavy, otvorené bruchá, keď ma tieto zábery akurát znechutia a nie vydesia. Preto vždy pozerám len psychologické či mysteriózne horory. Z tých totiž aj naozaj mám to mrazenie v zátylku.
Pár mojich tipov :

 Nezvaná (Uninvited) - film s prekvapivým koncom, ak ho vidíte prvý krát bez spoilerov, určite by vás ten koniec nenapadol. Druhá vec už je to, že scenárom filmu sa pravdep. nechala inšpirovať autorka knihy Ostrov lhářů. A tak stvorila brak, čo mal propagandu skoro ako 50-odtieňovky. Holt, marketing treba vedieť robiť! Remake japonského originálu, ktorý som nevidela, ale je vraj ešte strašidelnejší a viac psycho.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt sirota filmSirota (Orphan) - film, ktorého pointu by už síce tí, ktorí majú niečo napozerané mohli odhaliť, je však aj tak stále tým kvalitnejším z hororovej kinematografie. Najzaujímavješie sú tu, a stretla som sa s nimi len pri tomto režisérovi, pomalé nájazdy kamery, kedy už čakáte, že na hrdinu niečo vyskočí, a ono sa nič nestane. Režisér týmto veľmi dobre stupňuje napätie. V malej ale dôležitej roli sa blýskne aj Karel Roden.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt the boy filmChlapec (The Boy) - za mňa najleší horor za rok 2015/16. Film s rovnako prekvapivým rozuzlením, ktorý ma po dlhom čase naozaj bavil. Krásne interiéry starého sídla a dokonca aj postavy sa chovali na film celkom logicky (viď hlavná hrdinka). A hlavne pamätajte, nie všetko, čo sa javí ako ducharina ňou aj musí byť!

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt nezhasínajNezhasínaj (Lights Out) - zatiaľ asi best horor leta 2016. Apropo, do kín sa dostal presne na moje narodeniny, takže možno symbolika, kto vie? Každopádne sa jedná o zaujímavý námet s bytosťou, ktorá má problém so svetlom a s jednou rodinou, ktorá bude mať problém s ňou. Žiadny krvák, vlastne ako ani jeden z filmov, čo tu doporučujem, ale atmosféra je naozaj mrazivá a gradácia dobre nastavená.

The Den- tento film som už spomínala v článku TOP 2015. Celkom neznámy horor, samotný príbeh je dosť typické found footage, zaznamenávané na rôzne kamery, ale až koniec prinesie naozaj divné rozuzlenie, ktoré vám ostane v hlave. Naozaj si na tie posledné cca. 3 minúty filmu počkajte.
  
Na odľahšenie, filmy, ktoré sú výborné k sledovaniu aj s vašimi starými rodičmi :

Halloween  (1978) : pre povahy, ktoré v živote nevideli ani jeden horor a boja sa podobných filmov odporúčam zo srdca a s čistým svedomím. Naozaj, je to skôr komédia ako horor, ale to zistíte na vlastnej koži. Verte, že aj smiať sa budete viac ako pri hocičom inom. Či už kvôli naozaj mizernému prevedeniu Mike Myersa, jeho ťarbavosti (dobehol by vás asi tak za 15 minút, kedy by ste už dávno prešli pomalým krokom kilometer), jeho štýlu chôdze, zabitiu bez kvapky krvi, na uškrtení telefónnou šnúrou (fakt vtipná scéna, byť tá herečka, tak sa neudržím) či na záverečnej scéne úteku Jamie Lee Curtis (veľmi mladá, môžete ju poznať napr. filmu Pravdivé lži s A. Schwarzenegrom) ktorá túto tragikomédiu naozaj zaklincovala.


Čierne Vianoce (1974) - vraj prvý slasher kinematografie, ktorý ale tiež nejak stratil tú "napínavú rovinu". Ono ani nejde karhať to, ako tie horory vyzerajú. V tej dobe asi skrátka pôsobili naozaj desivo no dnes nás už nič podobné nevyľaká. Jediné napätie filmu môže byť vyvolané max. kontrastom Vianoc a zabijakom.

Nočná mora v Elm Street (1984) - stačí spomenúť len prvý diel. Doteraz si spomínam na začiatočnú scénu, keď tam Fredy naháňa tú chuderu dievčinu a rozhadzuje pritom rukami ako.... no o zábavu postarané. Efekty rovnako ešte v plienkach, rovnako herecké výkony také všelijaké (viď scéna, kedy príde mama J.Deppa do jeho izby a jemu tam z postele strieka prúd krvi, predpokladám, ako z hydrantu a jej reakcia na to je len nejaké chladné zdesenie, namiesto strašného kriku, úteku z domu a pod.) Jediným plusom by sa dalo nazvať to, že napätie je tu naozaj lepšie stupňované a trochu sa už naozaj začína podobať hororom ako ich poznáme dnes.

Všetky vyššie spomínané staré horory už dnes majú aj svoje remaky. Či sú lepšie, to už budete musieť posúdiť sami.
A ja vám prajem krásny Halloween plný koledovanie, sladkostí, sledovania strašidelných filmov a vyrezávania dýň. Tak to aspoň plánujem ja :)

Anet
Zdieľaj na :    Facebook Twitter Google+

2 komentáre:

  1. Já jsem byla z Nezhasínej docela zklamaná:/ Za mě je letos topka Conjuring 2. Orphan je taky docela zajímavá, myslím dějově. Včera jsem viděla Before I wake a přestože to má být horor a není, je to hodně zajímavé.(Katy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No je pravda, že ak napr. zrovnávam s The Boy, tak Nezhasínaj mi prišlo oveľa slabšie ... ale zas to bola ducharina, a pre tých,čo moc nie sú na krváky a horory celkovo, to asi celkom ujde.
      Conjuring bol ako taký, jednotka aj dvojka, celkom dobre premyslený scenárovo, tá gradácia tam bola citeľná, ale nemôžem si pomocť, pre mňa boli obidva diely také nejaké ... neviem... akoby mi tam stále niečo chýbalo, alebo som na niečo čakala... neviem... keď už, tak sa mi od rovnakého režiséra veľmi páčil film, ktorý som pozerala tento Halloween a preto nie je ani v článku spomenutý - Insidious. Už je starší a hrám tam rovnaký muž ako v Conjuringu, ale tento film mi prišiel viac taký "arrhhh" pre mňa. Možno len viac démonov. Sirotu ťahal hlavne výkon hlavnej 12-ročnej hrdinky, tá to naozaj, hlavne v posledných minútach filmu potiahla riadne tým výkonom ... K tomu filmu, čo si spomínala, Before I wake, som sa ešte nedostala, ale už pokukávam očkom, takže snáď čoskoro :)

      Odstrániť