streda, 13. septembra 2017

Infantilná mačka fičiaca na vesmírnej energii - Claire Belton : Omaľovánky Pusheen

Anotácia : Roztomilé maľovanky pre zábavu i odpočinok.
Vydavateľstvo :   CooBoo, 2017
Počet strán :  96
Žáner :   Omaľovanky/Pre deti/Na odpočinok a relax

Ako "správny" sledovateľ Youtube videí som medzičasom (už tomu bude pár rôčkov) narazila na fenomén Pusheen. Úprimne, vo chvíli, kedy som túto podozrivo formovanú mačku videla po prvýkrát, nevyvolala vo mne práve pozitíve dojmy. Nakoľko neholdujem kawai štýlu a manga kresby ma síce fascinujú, no nevydržím na ne pozerať dlho, trošku mi unikala pointa, čo Pusheen vôbec symbolizuje.

Po rokoch hovorím,že to neviem doteraz a v podstate mi to už ani nevadí. Kult Pusheen je však celkom pochopiteľný. Mačka, roztomilé malé očká a fúziky a celé toto "cute" dielo aplikované do nespočtu motívov od povolaní cez memes až po absurdné prepojenia mačko-vtákov či mačko-jednorožcov.

Práve absurdita celej tejto "ságy" je pravep. to, čo ľudí tak baví a fascinuje. Je to roztomilé, no neskutočne patetické a infantilné. A i napriek tomu sa s touto značkou predáva tovar od tričiek až po povliečky na paplóny a relevantne si ju kupujú aj (možno primárne) dospelí ľudia. Je to skrátka postava vytvorená na pobavenie či relaxovanie (sami si pozrite pár krátkych videí či animácií na Youtube, v ktorých táto mačka vystupuje a pochopíte). Jej význam je teda nie ohraničený len na komunitu detí, čo by mohla navodzovať skoro prvoplánová grafika, no oslovuje aj komunitu mládeže a starších, ktorí sa radi vracajú do detských čias.

Omaľovánky Pusheen sú teda ľahko gýčovité a prekombinované, stále však obsahujú humorný obsah vyplývajúci z absurdnosti niektorých obrázkov alebo z personifikácií mačky Pusheen do zaužívaných situácií ľudí. Z vlastnej skúsenosti odporúčam vyfarbovať obrázky hlavne mäkkými farbičkami či fixkami, ktoré sa na seba dajú vrstviť, nakoľko veľa obrázkov obsahuje veľké tvary bez detailov, čo môže pre tých, čo maľujú fixami (vrátane mňa) byť nepríjemné (tzv. dojem čarbanice, farba sa prekrýva a je tmavšia tam, kde ste maľovali viackrát). Veková hranica je ako taká neobmedzená ako bolo spomínané vyššie, omaľovánky poslúžia ako malým deťom na zábavu tak starším na zrelaxovanie sa. Primárne však poteší hlavne fanúšikov.

Moje výtvory ⬇ : (berte v podtaz to, že na niektorých obr. to tie fixy naozaj dočarbali, (čo už teraz viem), ale výsledok snáď nie je až tak zlý. )A hlavné je, že som si strávený čas s nimi užila, nie?

PS. : Vplyvu Pusheen som asi úplne neprepadla, ale už mám jeden obrázok nastavený ako pozadie prac. plochy na notebooku, začala som sledovať pár instagram účtov s touto tematikou a ... dúfam, že to so mnou nebude tak zlé ... :D

Za poskytnutie knihy ďakujem vydavateľstvu AlbatrosMedia!
Zdieľaj na :    Facebook Twitter Google+

1 komentár:

  1. kto by si bol pomyslel, že z jednoduchej kreslenej postavičky sa stane presne taký fenomén aký opisuješ. :) Ja osobne tomu hypu rozumiem, ale nepripájam sa k nemu ani najmenej. :)

    OdpovedaťOdstrániť